Սեպտեմբերի 4-9
- Ընտրե՛ք այն միտքը, որը Ձեր կարծիքով ստեղծագործության մեջ արտահայտված գաղափարներից է: Հիմնավորե՛ք Ձեր ընտրությունը.
- իշխանությունները հոգ էին տանում ժողովրդի մասին,
- իշխանությունները լուծել էին աղքատության խնդիրը,
- այս պետությունը հիմնված էր խաբեության վրա,
- իշխանությունը գտել էր երջանիկ լինելու գաղտնիքը:
- Ինչո՞ւ է ստեղծագործությունը կոչվում «Փոքրիկ դրախտ»: Ցո՛ւյց տվեք ստեղծագործության գաղափարի կապը վերնագրի հետ:
- Մայրենի լեզու (գործնական քերականություն) էջ 4- 5. 6. 8. 9
- Հորինի՛ր որևէ պատմություն «Ես և համակարգիչը»:
- Մայրենի լեզու (գործնական քերականություն) էջ 6- 10. 14. 16. 17
- Կարդա՛ Վիլյամ Սարոյանի «Գեղեցիկ, սպիտակ ձիու ամառը» պատմվածքը:
Ա. Բովանդակալից դասագիրք
Սպասված հեռագիր
Կանաչ արոտավայր
Սկանդալային լրագիր
Հաստ ծառաբուն
Քաղցր մրգաջուր
Մեծ մրջնաբույն
Գեղեցիկ ծաղկեփունջ
Կոտրված միջնապատ
Բ. Հայտի վիպագիր
Գեղեցիկ մեծատուն
Հզոր զինակիր
Կլոր ժամացույց
Հին կողմնացույց
Յուրահատուկ երգահան
Աշխատասեր քարհատ
Բանիմաս պատմագիր
Հմուտ քանդակագործ:
1 ես ընտրեցի Վ․ Սարոյանի ԼԻՆԵԼ ԾՆՎԱԾ…ը ,որովհետև այս պանվածքի մեջ նա նկարագրվում է մարդու աստիճանբար զարգացումը`փոքրոց ինչպես ենք պահել մեզ և ամենակարևորը մեզ ուզում է հասկացնել, թե ինչքան ենք մենք պարտական մեր ծնողներին:
Ո՞րն է ստեղծագործության մեջ արտահայտված գաղափարը: Համաձա՞յն եք արտահայտված գաղափարի հետ: Հիմնավորե՛ք:
Ի՞նչ կերպարներ կան ստեղծագործության մեջ: Ո՞ր կերպարի (կերպարների) բացակայության դեպքում ստեղծագործության ասելիքը չէր տուժի:
- Ո՞րն է ստեղծագործության մեջ արտահայտված գաղափարը: Համաձա՞յն եք արտահայտված գաղափարի հետ: Հիմնավորե՛ք:
Կարծում եմ գաղափարը այն է, որ եթե նույնիսկ գիտես, որ վաղը մահանալու ես պետք է վայելես կյանքդ ու հույսդ չկորցնես։ - Ի՞նչ կերպարներ կան ստեղծագործության մեջ: Ո՞ր կերպարի (կերպարների) բացակայության դեպքում ստեղծագործության ասելիքը չէր տուժի:
Կարծում եմ այստեղ ավելորդ կերպարներ չկան, ամեն մեկն էլ իր հերթին լրացնում է ստեղծագործությունը։ - Սեպտեմբերի 25-30Նահապետ Քուչակի ծնունդը ենթադրաբար դրվում է 1490-ական թվականների սկզբներին, իսկ մահը, համաձայն հայրենի գյուղի սուրբ Թեոդորոս եկեղեցու պատի տակ պահպանված շիրմաքարի արձանագրության, եղել է 1592 թվականին։
Նահապետ Քուչակը հայ առաջին աշուղ-երգիչներից է: Այդ են վկայում պահպանված ժողովրդական զրույցները և նրա Նահապետ վարպետ պատվանունը: Հայրեններից բացի՝ Քուչակի անունով պահպանվել են շուրջ մեկ տասնյակ գրավոր ու բանավոր սիրային, կրոնական, բարոյախրատական, աշուղական երգեր՝ հայերեն և թուրքերեն:Քուչակյան հայրենները հիմնականում սիրո երգեր են: Հեղինակն իր սիրտը համարում է սիրո օրրան կամ ակունք, որից բխում է սերը և տարածվում աշխարհով մեկ.Երբ սերն ի աշխարհ եկավ,եկավ իմ սիրտըս բնակեցավ,Ապա իմ սրտես ի դուրս՝երկըրե երկիր թափեցավ…Հայրեններ1.Ես աչք ու դու լոյս, հոգի,
առանց լո´յս` աչքըն խաւարի.
Ես ձուկ ու դու ջուր, հոգի,
առանց ջո´ւր` ձուկըն մեռանի.
Երբ զձուկն ի ջրէն հանեն
ւ’ի այլ ջուր ձըգեն, նայ ապրի,
Երբ զիս ի քենէ զատեն,
քան զմեռնելն այլ ճար չի լինի:2.Քանի~ ու քանի~ ասեմ.
«Զիմ եարին կապան կարեցէք.
Արեւն իւր երե´սք արէք,
զլուսընկան աստառ ձեւեցեք.
Թուխ ամպն այլ բամպակ արէք
ւ’ի ծաւեն դերձան քաշեցէք.
Աստղերն այլ կոճակ արէք,
զիս ի ներս ողկիկ շարեցէք»:3.Երբ սէրն ի յաշարհս եկաւ, եկաւ իմ սիրտս բնակեցաւՀապա յիմ սրտէս ի դուրս յերկրէ յերկիր թափեցաւԵկավ ի գլուղս ելեւ, ի ըղեզս ելաւ թառեցաւ:Աչիցս արտասուք ուզեց, նա արիւն ի վար վաթեցաւ:Առաջադրանքներ1.Բլոգում էջ բացել` «Նահապետ Քուչակ»2.Համացանցից ձեռք բերելտեղեկություններ, դիտել ձայնահղումը: Մի քանի նախադասությամբ արտահայտել կարծիք դիտած տեսանյութի մասին:3. Հայրենները սովորել անգիր:Գործնական քերականության դասաժամին- տեքստային աշխատանք , էջ 110., 336,337
Մայրենիի դասաժամին -էջ 35, 110, 111, 112,113, 114
Մայրենի լեզու (գործնական քերականություն)
Գործնական աշխատանք
- Շատ ու շատ դարեր առաջ սաղար-ախիտ անտառում հանդիպեցին ծառերի ար-ա կաղնին ու հավքերի ար-ա արծիվը:
Շուրջը տարածած հզոր ճյուղերը՝ կանգնած էր կաղնին՝ ամբողջովին կանաչ, փար-ամ տերևներով զար-արված: Խրոխտ ու երկնահուն կաղնին իշխում էր բոլորի վրա՝ հաստաբեստ ճյուղերի հով-անու տակ պահելով անտառի՝ իր համեմատությամբ գա-ա- թվացող բնակիչներին:
Արծիվը՝ բարձրաբերձ քարակա-կա-ների, լերկ լեռնագագաթների վեհապանձ տիրակալը, բացած
հսկայական թևերը, գիշատիչ աչքերով նայեց կաղնուն և մագիլներով բռնելով ճյուղերից՝ քմծիծաղով ասաց.
— Տեսնում եմ՝ հպարտ ես ու ամբարտավան: Չլինի՞ կարծում ես, թե տիեզերքի տիրակալն ես: Նայի՛ր՝ ով է կանգնած քո առաջ, և խոնարհվի՛ր: Դարերն անգամ վախենում են ինձանից, և այն ժամանակ, երբ քո տեղում արմատներն էլ չեն լինի, ես՝ ահեղ արքաս երկնքի, դեռ կսավառնեմ բարձրունքներում:
— Մի՛ պարծենա այդպես, բանբասեց կաղնին՝ արհամարնանքով նայելով արծվի՝ կրակի պես բոցկլտուն աչքերին:— Գոռո՛զ արծիվ, ժամանակը ցույց կտա:
- 3.Տեքստում գործածված մագիլ, սավառնել, լերկ բառերին գրի՛ր երկուական հոմանիշ:
սավառնել-ճախրել, սլանալ, թռչել
լերկ-Մերկ, տկլոր, ամայի, ապալեր, ապալերկ
- մագիլ-ճիրան, եղունգ, ճանկ, ճապուռ
Փոխադրություներ